3 de gener del 2018

SEGUINT LLEGINT. ITINERARI LECTOR (8)




Un conte defensor dels llops, no tots els llops han de ser dolents i menjar-se tot el que troben al davant.
Més:
https://jaumecentelles.files.wordpress.com/2014/05/lovelleta-que-va-venir-a-sopar.pdf


Les rondalles de la nostra terra, les de sempre. Les hem de contar? Han de formar part del nostre itinerari lector? Pens que sí.  L'escola no pot permetre que aquestes històries contades pels nostres avis es perdin en el temps.

El mestre Ferrer ho expressa clarament en la dedicatòria que fa als seus alumnes:" Les rondaies i tota la literatura oral popular, representen un ric tresor que es va perdent  de dia en dia, com es perden tantes coses bones, per no haver-hi sempre una  bona mà que tengui esment en recollir-les. Perquè no es perdin i perquè les pogueu tenir sempre a la vista les he volgudes reunir dins aquest llibre. Guardau-les bé, com les han guardades els vells". Era l'any 1914 i les rondalles que s'anaven perdent.


 Joana Raspall crec que és ideal per iniciar als més petits en la poesia amb paraules planeres i poemes senzills.

Proposta de treball per a primer cicle de primària:

http://xtec.gencat.cat/web/.content/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/0089/da71182f-bfac-432d-b790-fa67e5f42a07/Raspall_CI_alumne.pdf

Més coses:

http://www.bibliotecaspublicas.es/vendrell/imagenes/Joana-Raspall-Vidaipuntllibre.pdf


Un llibre magnífic. Realment hem de canviar per agradar als altres? La protagonista d'aquesta història ho intenta però descobreix que no li val la pena. M'han encantat les il.lustracions.
Jo el recomanaria per a tota Primària i quasi millor per segon o tercer cicle.

Per saber més:
 https://www.boolino.es/ca/libros-cuentos/yo-voy-conmigo/

 https://www.librosyliteratura.es/yo-voy-conmigo-de-raquel-diaz-reguera.html

Un recull fet per Mar Benegas sobre les poesies que ella troba adequades per a infants i per a llegir en família. N'hi ha de molt diferents, algunes de divertides i altres no tant. No seria un llibre de poesia que triaria per l'itinerari lector. Destacar el decàleg de com no llegir un poema.

A la revista Babar el hi agradat el llibre:
http://revistababar.com/wp/44-poemas-para-leer-con-ninos/